מעפילי אף על פי

Price: 300 - 500 $

פאץ' מעפילי אף על פי.
עליית אף על פי הייתה תנועת ההעפלה שיזמה את ההתארגנות הראשונה להעלאה בלתי לגאלית של יהודים לארץ ישראל, בניגוד לחוקי המנדט. העלייה החלה עוד בשנות ה- 20 באמצעות הברחת קבוצות יהודים בנות 20-40 בני אדם דרך היבשה מלבנון ומסוריה ע"י פלוגות בית"ר וברית הבריונים. החל משנת- 1933, בשל קשיי העלייה היבשתית, הוחלט בהנהגת הצה"ר על ניסיון לארגן את העלייה הבלתי לגאלית דרך הים.
אף על פי א׳ - הפליגה מפיראוס במרס- 1937, כשעל סיפונה- 14 מעפילים. הייתה זו יוזמתו של משה קריבושיין ( גלילי ), סטודנט ארץ ישראלי ואיש התנועה הרוויזיוניסטית, ששהה באיטליה, נחשף לבעייתם של המוני פליטים יהודיים הנודדים מעיר לעיר, והחליט להירתם לעזרתם.
הוא יצר קשרים עם גורמים שונים, בין היתר נציבות בית"ר בווינה. וכך החלה בתנועה הרוויזיוניסטית ארגון תנועת עלייה בלתי לגאלית לארץ ישראל, שנקראה בשם: "עליית אף על פי". ב- 13 באפריל- 1937 הגיעה הספינה למפרץ חיפה, התקרבה לשובר הגלים וקריבושיין הצליח לעבור ממנה לחוף. משם עשה דרכו לביתו של עו"ד אברהם וינשל. וינשל הפנה אותו לאנג' יונה-קופ תמיר, אחיינו של זאב ז'בוטינסקי ומהנדס בחברת חשמל. תמיר גרם לניתוק החשמל בנמל למשך שעה. וכך בחסות החשיכה הוגנבו המעפילים לנמל ומשם לעיר חיפה.
אף על פי ב׳ - יצאה מאלבניה בספטמבר- 1937 כשעל סיפונה- 54 מעפילים. הורידה את מעפיליה ללא תקלות בחוף דור ( טנטורה ) בעזרת בית"רים שבאו מזכרון יעקב.
אף על פי ג׳ - יצאה מאלבניה בפברואר- 1938 כשעל סיפונה- 86 מעפילים, ההורדה נעשתה בחוף דור בהצלחה.
אף על פי ד׳ - ו׳ - שלוש אוניות אשר יצאו מפיראוס כשעל סיפונן הפליגו כ- 381 מעפילים. כולן הורידו את מעפיליהן בחוף דור בהצלחה.

Found 0 Members with collections where you can find the Badge:

Found 0 Members who wish to trade this badge:

Found 3 Members who have the badge in their wishlist:

Seller List: