מטוס הדולפין של טייסת הסיור הימי- 193 "מגיני המערב"

מחיר מומלץ: 10 - 13 $

פאץ' מטוס הדולפין של טייסת הסיור הימי- 193 "מגיני המערב" גירסה- 2.
מסוק סיור ימי, אשר שימש בחיל האוויר במשך עשור והוחלף על ידי מסוקי ה"עטלף" המתקדמים יותר. המסוקים הופעלו מספינות "סער" של חיל הים ופעלו במקביל גם במשימות אבטחה שוטפות. המסוק מיוצר בארה"ב לפי דגם צרפתי, למעט מספר שינויים שנערכו בו לפי דרישת משמר החופים, שנדרשו לתפקידו כמסוק למשימות חיפוש והצלה. צוות המסוק כולל טייס וטייס משנה, המשמש גם כקצין טקטי.
בגיחות בהן חובר המסוק לסטי"ל מצטרף איש צוות שלישי - מכונאי מוטס. נוכחותו של המכונאי המוטס הכרחית במקרים כאלה, שכן בעת שהייה בים הוא האדם היחיד שיודע לטפל במסוק ומוסמך לכך. בחלקו האחורי של המסוק יושב הקס"ם ( קצין סיוע למסוקים ). הקס"מ, קצין בחיל-הים, הוא איש הקשר בין חיל האוויר לחיל הים. הקס"מ הוא זה המפעיל את מערכות הגילוי של המסוק ומעביר את הנתונים למרכז ידיעות הקרב ( מי"ק ) שעל הסטי"ל.
בראשית- 1983 הוקם בחיל האוויר צוות קליטה למסוק החדש, שרכישתו מומנה מתקציבי חיל הים. לאחר כשנתיים, במאי- 1985, הגיעו המסוקים הראשונים לחיל הים. המסוק היה באחריותו של חיל האוויר בזמן שהייתו באוויר ותחת פיקודו של חיל הים בזמן שהייתו על הסטי"ל. מסוק הדולפין סבל מתקלות רבות ובשנת- 1997 יצא משירות והוחלף בדגם משופר, ה- SA-565 פנתר, המכונה בחיל האוויר "עטלף".

יוסי סולומין העלה את הסמל

נמצאו 1 בעלי אוספים בהם ניתן למצוא את הסמל:

נמצאו 0 חברים שיש להם סמל להחלפה:

נמצאו 0 חברים המעוניינים בסמל:

רשימת מוכרים: