חטיבת האש- 282

מחיר מומלץ: 5 - 10 $

תג חטיבת האש- 282.
חטיבת האש- 282 ( עד- 2017: אגד ארטילרי- 282 ) או עוצבת גולן היא חטיבת אש בעוצבת געש שבפיקוד הצפון, חטיבת האש היחידה בצה"ל.
העוצבה כוללת בימינו ארבעה גדודים של תומ"תים מדגם דוהר, מהם שני גדודים סדירים ( "קרן" ו"נמר" ) ושני גדודי מילואים ( "מגן" ו"שפיפון", שהיה אף הוא גדוד סדיר עד העשור הראשון של המאה ה- 21 ), גדוד אחד של משגרי מנתץ ( גדוד "הרעם" ) ואת גדוד "עיטם" גדוד המרכז יחידות איכון ומטאורולוגיה. בנוסף לגדודי האגד, נכלל גם פלחי״ק גולן - פלוגת הקשר החטיבתית. עד ראשית שנת- 2017 כללה העוצבה גם את יחידת מיתר.
מפקדת החטיבה, הפלחי״ק ובסיסי הקבע של היחידות הסדירות ממוקמים ברמת הגולן ולפני כן היו במחנה פילון.
החטיבה הוקמה כאגד ארטילרי במסגרת שלדית זמן קצר לפני מלחמת יום הכיפורים, כאשר עם פרוץ הקרבות הוכפפו הכוחות הארטילריים ברמת הגולן לאגד. במלחמה סייע האגד לחטיבה- 7 בקרבות הבלימה ברמת הגולן ובהמשך בקרבות ההבקעה לסוריה וסיוע לחטיבת גולני בכיבוש החרמון. במבצע ליטני השתתפו יחידות האגד בכוחות שחדרו ללבנון. במלחמת לבנון הראשונה כלל האגד שלושה גדודים סדירים ושלושה גדודי מילואים שפוצלו בין גזרות הלחימה השונות. בין השאר השתתפו כוחות האגד בקרב על הבופור, קרבות עין חילווה וכיבוש צידון, הקרב על כפר סיל, והמצור על ביירות. בהמשך העשור הראשון והשני של המאה ה- 21 לקח האגד חלק בלחימה במבצעי צה"ל ברצועת עזה. בשלהי שנת- 2017 אורגן האגד מחדש כחטיבת אש.

ישראל אביסרה העלה את הסמל

נמצאו 6 בעלי אוספים בהם ניתן למצוא את הסמל:

נמצאו 0 חברים שיש להם סמל להחלפה:

נמצאו 1 חברים המעוניינים בסמל:

רשימת מוכרים: